FANDOM

Śnieżka/Shirayuki
Akagami-no-shirayukihime-episode-7-3
Informacje o postaci
Płeć Kobieta
Wiek 18
Kolor włosów Czerwony
Kolor oczu Zielony
Wzrost 162 cm
Waga 48 kg
Tytuł(y)

Królewska Zielarka

Przyjaciel Rodzinny Królewskiej Tanbarun

Zawód Zielarka
Relacje
Rodzina

Dzidkowie (martwi)

Matka (martwa)

Mukaze (ojciec)

Zainteresowania miłosne Zen Wistalia (ukochany)
Przyjaciele

Mitsuhide Rouen

Kiki Seiran

Obi

Raji Shenazard

Ryuu

Kihal Togrul

Yuzuri

Kadzuki

Kai Ulkir

Shiira Eigan

Przynależność Tanbarun jako "Przyjaciel korony"
Debiut
Debiut Manga: Rozdział 1
Anime: Odcinek 1
Dubbing

Saori Hayami (Japoński)

Brina Palencia (Angielski)

Śnieżka/Shirayuki (白雪 Shirayuki) - jest główną bohaterką mangi oraz anime Akagami no Shirayuki-hime. Adeptka Zielarka, później Królewska Zielarka w królestwie Clarines, pracuje zazwyczaj wewnątrz zamku. Jest ukochaną księcia Zena.

Wygląd

Niespotykane czerwone niczym jabłka włosy Śnieżki sprawiają, że przyciągała ona dużo niechcianej uwagi. Na początku ukazanej historii włosy dziewczyny są długie, a sama Śnieżka wiąże je zazwyczaj w długi, sięgający połowy pleców, koński ogon. Jednak na dowód sprzeciwu rozkazom księcia Tanbaun ścina je tak, że sięgają jedynie podbródka. Posiada piękne zielone oczy i jest średniego wzrostu (162 cm).

Śnieżka nie jest członkiem rodziny królewskiej, dlatego tak jak każdy zwykły obywatel potrzebuje identyfikatora, aby dostać się na teren zamku. Otrzymuje go po przyjęciu aplikacji na Adeptkę Zielarkę. Jest to szklana zawieszka na długim rzemyku, którą dziewczyna zawsze nosi na szyi. Kiedy Śnieżka zdaje egzamin końcowy i oficjalnie zostaje Królewską Zielarką, otrzymuje od swojej szefowej Garak strój służbowy, składający się z białego długiego fartucha z ozdobnymi zapięciami. Jest to osobista aluzja przełożonej co do zawodu zielarza, w którym nie ma miejsca na nic bardziej formalnego. Na codzienny ubiór Śnieżki składają się wysokie brązowe buty sięgające połowy łydki, białe rajstopy i spódnica lub sukienka do kolan, a w czasie pracy również zarzucony na to wszystko fartuch. Za każdym razem, kiedy zostaje wezwana do oficjalnego spotkania z członkiem rodzinny królewskiej zmienia swój stój na bardziej stosowny, zwykle jest to długa suknia. Nie robi tego jednak, kiedy spotyka się z Zenem. Podczas wyjazdów oraz przebywając w tłumie obcych osób Śnieżka zawsze nosi kaptur, bądź jakieś nakrycie głowy, aby jej włosy nie rzucały się zbytnio w oczy. 

Osobowość

Śnieżka ma bardzo silną wolę i osobowość. Jest optymistyczna, zaradna, zdeterminowana, ale równocześnie potrafi być uprzejma oraz współczująca. Jest bardzo niezależną osobą, jednak w razie potrzeby zaakceptuje pomoc innych. Czasami jej chęć bycia samodzielną zwracaj się przeciwko niej. Zdarzyło się, że dziewczyna przepracowała się do tego stopnia, iż sama zachorowała. Śnieżka często stawia ludzi, którzy ją otaczają ponad własne potrzeby, podejmując działania jakich wymaga dna sytuacja. Jest silną kobietą, która chce udowodnić swoją wartość.

Śnieżka jest bardzo dobrze obeznana w medycynie i ziołoznawstwie. Stara się podążać "właściwą drogą", co często prowadzi co niebezpiecznych sytuacji. Jak widać w mandze (Lyrias arc), nie lubi gdy ukrywa się przed nią informacje i chce stawiać czoła prawdzie w celu właściwej ochrony cennych jej "rzeczy". Jest osobą posiadającą dużo determinacji i zawziętości. Szybko i łatwo się peszy, kiedy Zen próbuje z nią filtrować. Wie, że go kocha, jednak nie wie jak mu to powiedzieć.

Jest bardzo cierpliwa i pracowita, zwłaszcza jeśli chodzi o pracę w pałacu. Woli polegać na sobie oraz własnych umiejętnościach, niż wykorzystywać znajomości z takimi osobami jak Zen do podniesienia swojego statusu społecznego.

Historia